<iframe width="560" height="315" src="https://gospodari.com/embed-2?id=134568" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Следва: Ето как изгле...

Странният случай, в който 2-годишно прояви признаци на пубертет

21 Юни 2022
83 2871

Странният случай, в който 2-годишно прояви признаци на пубертет. За него разказва IFLScience.

Мъж обиди жестоко Майк Тайсън за татуса, но не знаеше, че боксьорът е зад него (видео)

Странният случай, в който 2-годишно прояви признаци на пубертет

2-годишно момченце проявява признаци на пубертет. То има окосмения по гениталиите и развиване на по-голям пенис. Това става след като баща му ползвал медикамент – гел за тестисите. Макар и рядък, този проблем е документиран няколко пъти в медицинската литература.

В интервю за Insider майката на момчето от Брайтън, Великобритания, забелязва проблема. Всичко става ясно, когато синът пораства доста повече, отколкото предполага възрастта му.

Коментарът

“Знаех си, че не е нормално. Той получаваше масивни и продължителни ерекции. А ръстът и теглото му бяха много над обичайните”, казва Ерика Браунсел.

“На 1 годинка тежеше 12 кг и между 12-ия и 18-ия месец наддаваше ежемесечно по 0,9 кг. Това не бяха мазнини, а само мускули.”

Кръвните тестове показват, че момчето има изключително високи нива на тестостерон. Основният полов хормон при мъжете, който се увеличава драматично през пубертета. Лекарите отхвърлят типичните причини за това състояние. Като например проблеми с ендокринната система или генетична аномалия, но не успяват да диагностицират детето.

Шок

“Беше изключително страшно. Никой, изглежда, не можеше да разбере какво се случва”, казва Браунсел.

Впоследствие един от лекарите предполага, че детето може да е било изложено на изкуствено лечение с тестостерон.

Оказва се, че Питър, неговият баща, страдал от сложно заболяване на тестисите и в продължение на няколко години нанасял всеки ден тестостеронов гел по кожата си.

Принципно тестостероновият гел се нанася по рамената, горната част на ръцете и корема. Като хормонът се абсорбира от кожата. Изглежда, че 2-годишното момче е влязло в контакт с гела по кожата на баща си.

Сега, след своите премеждия, Браунсел се бори да се включат предупреждения с удебелен шрифт върху опаковките на тестостероновите гелове във Великобритания. А самите листовки да подчертават рисковете от лечението.

Докладите

Съществуват редица медицински доклади, които разказват за сходни проблеми. През 2007 г. лекари в Алабама съобщават, че 16-месечно дете се окосмява около гениталиите, развива необичайно голям пенис и има чести ерекции. И в този случай се оказва, че то е било изложено неумишлено на тестостероновия гел на баща си.

Друг сходен случай е документиран през 2008 г. в Тексас. 2-годишно дете, чийто баща ползва нанасяща се по кожата тестостеронова добавка, започва да се окосмява около гениталиите.

Тези медицински доклади също изтъкват, че е необходимо производителите на подобни гелове и кремове да подчертават ясно потенциалните рискове от употребата им (особено около деца).

Странният случай, в който 2-годишно прояви признаци на пубертет

Източник: IFLScience, сп. “Обекти”

Прочети повече Прочети малко

Коментари

Реакции