Сигнализирай!

Съмнения за фалшификати на Майстора, каква е истината?

Gospodari.com
Gospodari.com
10.12.2018 г.
83
0

Получихме сигнал, че аукционна къща предлага на търг неавтентични произведения на Владимир Димитров – Майстора. Става въпрос за осем творби на обща първоначална стойност над половин милион лева. Тръгнахме по следите на картините. 

 

Първа спирка е аукционната къща, която ги предлага.  Там ни увериха, че всички творби имат сертификати, издадени от Националния историческия музей, които са проверени от Министерство на културата и Инспектората. Самите сертификати потвърждават автентичността на картините. Документално всичко изглежда наред, но историята помни случаи, в които фалшификати са се сдобивали със сертификати. Потърсихме мнението на директора на галерията в Кюстендил, която носи името на Владимир Димитров - Майстора и пази над 1300 негови оригинала. 

 

Доц. д-р Валентин Господинов смята, че има изключителни разминавания с цветовата гама на Майстора. Според него известният колорит на Майстора е обезцветен. Като пазител на творчеството на Майстора, Господинов смята, че не бива то да бъде профанизирано.  Ева Веселинова се срещна и с Доротея Соколова , изкуствовед, според Соколова картината „ На нивата” не прилича на работа на Майстора, но отбелязва, че става въпрос за сравнително добро копие.

 

Относно творбата „Мома с гергини” обясни, че е по-скоро имитация. Според нея всички произведения на Майстора, без „Ръкоцелуване” не са оригинали. Цените, обаче са като за такива, макар и първоначални. На търга бяха представени и осемте произведения на Майстора, едно конкретно беше продадено за 88 хиляди, а именно творбата „ На нивата”. Потърсихме мнението и на управителя на аукционната къща, според когото създалата се ситуация е атака срещу него. Съвсем скоро ще видите и неговото мнение.

Изборът на редактора
Коментирай

За да коментираш, трябва да влезеш
в профила си или да се регистрираш!

Вход / Регистрация
Реклама

Още от Репортажи

Реклама

Трябва да влезеш в профила си, за да използваш тази функционалност.